var lige forbi Zekes

Lørdag aften var jeg i Odense til re-union med mit højskolehold. På den solskinsrige søndag dagen derpå, besluttede jeg mig for at slå vejen forbi det politiske aktivitetshus Zekes, hvor jeg ikke har sat mine ben siden i sommers, da jeg flyttede fra Odense og tog på højskole. Det er et sted hvor jeg har haft mange gode stunder de sidste to år.

Det var et superfedt besøg. Mange vægmalerier pryder nu væggene i de før så halvkedelige lokaler. Bl.a. hyler Kaptajn Haddock "WE'VE HAD ENOUGH!" fra køkkenvæggens flotte billede, hehe. Jeg sad og fik en kop kaffe med et par kendte ansigter, og boy! hvor var det rart at være tilbage - At sidde og hænge ved baren igen og snakke henholdsvist seriøst og fyre platte vittigheder af!

Der har været en smule udskiftning i rækkerne blandt aktivisterne derovre, men det er vidst overvejende udskiftninger der har ført til det bedre. Den sløve druk-stemning som alt for ofte prægede Zekes før i tiden er ikke så dominerende længere, da mange af børne-"punkerne" vidst ikke dukker så meget op mere. Et par meget ideologiske folk som ofte snakkede en masse ihjel og kun viste sig i Zekes til et par møder engang imellem og ellers aldrig glimrer nu også ved deres fravær. Tilbage er nu folk som har deres daglige gang på stedet og det kunne man mærke. Lokalerne er blevet meget hyggeligere siden jeg var der sidst. Først nu kan man for alvor forsvare at kalde stedet en egentlig café.

De har sgu' også fået en boksebold! Den hænger fra en af stålbjælkerne i loftet..

1 kommentar:

Anonym sagde ...

yihaaaa

Ældre posts