Borgerligheden blomstrer..

Igår vendte idéen om at få fat på en billig kolonihave tilbage igen. Det skete da jeg drak øl med Nixon fra Skråt Op klokken fire om natten. Jeg ved ikke om det er et dårligt tegn på ens besidderiske udvikling når man pludselig står og ser tanken om et lille hus med pejs og solceller, med tilhørende grøntsagshave vokse.. Jeg må sige at jeg på en vis måde betragter behovet for `at eje noget´ som en drift vi ideélt set burde være foruden, og det kan godt være at det at være så kritisk bare er et ungdommeligt og unødigt rebelsk tankemønster eller whatever, men jeg kan ikke stå imod at det fandeme kunne være fedt at have sit eget smørhul hvor man kunne stene rundt og vende noget jord og tylle nogle bajere i den smugkrog man så ville indrette i sit lille skallede, hyggelige skur - sikkert med stakit og det hele!

Der skal tænkes på at der ingen strøm er i et kolonihavehus; hvis jeg skal bruge min computer skal det nok være en bærbar med batteri, som kører på et andet batteri, som blir ladt op af en vindmølle på taget eller sådan noget, hehe. Huset skal varmes op med en pejs og køleskabet skal være et hul i jorden. Jeg skal skide på et fællestoilet et sted væk fra grunden.
Jeg synes vel ligesom ethvert moderne tænkende menneske at simplicitet er vejen: Hvis man bor med radisser i haven, henter vand i en dunk og vågner op om morgenen i et koldt hullet skur når det ikke er den tid af året med blomsterstøv i luften, må man da ikke kunne UNDGÅ at være lykkelig(!)
Meeen selvom det er rigtigt billigt for det meste at etablere sig som `liguster-lover´, så går der immervæk nogle måneder før jeg har penge på kontoen til at starte projektet, osse selvom det skulle være sammen med Nixon, og hvis jeg kommer ind på journalistik på Odense universitet her til sommer, så skal der jo osse tænkes på måske at lægge nogle penge til side til dén studietid.. hulk hulk.

Ingen kommentarer:

Ældre posts