"Dag og Dåd er Kæmpe-Rim"

..står der på gymnastikbygningen på Kommunikationshøjskolen Vallekilde.
Jeg begyndte sidste søndag heroppe på skolen i Odsherred på Nordsjælland, og her er simpelthen en så givtig stemning blandt de ca. 35 andre elever og lærere i bygningen, som man næsten kan forestille sig.
Har kun boet her en uge nu, men hvad jeg i den tid har lært varsler godt for de næste fire måneder. Jeg regnede med at højskoleopholdet ville blive en slags hyggelig og kompetencegivende afslapningsskole, men det har i høj grad vist sig at være en større følelse end "bare" det, og jeg bliver gladere og gladere for den beslutning om at ta' herop dag for dag.

Her har man et pres i ryggen der kommer af at man føler sig så oprigtigt motiveret til at yde sit bedste i undervisningen, som man om muligt nogensinde har følt i den utroligt store del af ens liv hvor man har gået i skole. Læreren er der ikke for at han skal se om man nu gør tingene på en tilfredsstillende og eksamensbevis-givende måde, nej han er der for at hjælpe dig med at blive god til noget som han selv er god til, uden at det nødvendigvis skal læres på remser og rim. Jeg går på journalistlinien sammen med seks andre og har Niels Rohleder som lærer. Han har skrevet 16 år for Information og har derudover i flere bøger beskæftiget sig en del med det venstreradikale "miljø", samt forholdt sig kritisk til den tone om indvandrere som mange danske aviser lægger for dagen, ved selv at lave saglig journalistk på området.

Okey, nu skal det heller ikke blive lutter propaganda-materiale for min nye skole i får i denne omgang heroppe fra Lammefjorden. Arbejdet med Juks (#6) ligger for mig hele tiden i baghovedet og vil fylde mere, og det er lidt irriterende. Jeg føler en nødvendighed for at Juks skal ud, som det nu har gjort i snart to år, men her på dennehér skole har vi altid et-eller-andet som vi skal i løbet af den næste time og skal jeg skrive mails, kan jeg kun gøre det via webmail, for jeg har ikke har min egen puter med. Andet redaktions-relateret arbejde er sgu osse en hel del sværere at holde styr på her langt fra den gamle grå computer.
Der var oprindeligt deadline her d. 1. september, men indtil videre har jeg ikke lagt mere i Juks #6, end at motivere folk i øst og i vest, som jeg plejer, til at levere stof til os.
Vi har allerede en del, jeg tror der er til minimum 16 sider allerede nu, men jeg står ihvertfald lidt i en dødvande-situation lige nu, hvor jeg simpelthen skal afsætte et par timers planlægning og tråde-udredelse, inden jeg kan komme igang med at tænke på hvad vi egentlig mangler til sekseren og hvor i helvede vi skal trykke den. Vi kan muligvis drage fordel af højskolens faciliteter, dens muligvis favorable priser samt de samarbejdsmuligheder med de andre elever den frembringer. Patrick er jo osse lige begyndt på designskolen i Kolding, og dén kan sgu ikke kun være fyldt med usympatiske folk.

Ingen kommentarer:

Ældre posts