Magnetic Fields

"Magnetic Fields" kommer snart med nyt album.
Foråret drypper nærmest ned over det hele omkring én. For et par år siden synes jeg at foråret var en smule irriterende på den måde at det kom som en høg og forstyrrede mig i mit følelsesstabile vinterliv hvor der sjældent skete alverden. Jeg kan godt lide foråret nu.

Jeg kan ikke lade være med at synge. Bl.a. de fede sange fra det amerikanske band "The Magnetic Fields" album "69 Love Songs", som jeg har hørt en del gennem de sidste par år. Nu udgiver de nyt album her til maj og det hedder "i". Det består af fjorten sange som alle starter med i, og det er som sædvanlig Stephin Merritt der har skrevet dem alle. Jeg glæder mig til at høre om de er i stand til at skabe en så speciel stemning som på deres forrige album, hvor der virkelig blev skubbet grænser for hvor mange forskellige genrer af musik der kunne skubbes ind på de tre cd'er, som albummet bestod af. Det mest fantastiske ved albummet var næsten hvor meget humor og selvironi det besad, og i hvor høj grad netop selvironien blev brugt til at understrege ærligheden og enkelheden som vel er "kærligheden". Well.. I bandet spiller der tre folk udover Stephen; John Woo (banjo og guitar), Sam Davol (cello) og Claudia Gonson (klaver og slagtøj.)

Jeg skal ikke på Roskilde til sommer, hvor jeg ellers oplevede en rigtig god koncert med dem i 2001, men indtil videre ser det osse ud til på deres hjemmeside at de kun har planer om at spille i usa.

Ingen kommentarer:

Ældre posts